case: ambitie
Het LOO Pedagogiek (Landelijk Opleidingen Overleg Pedagogiek) vertegenwoordigt alle hbo-opleidingen pedagogiek. Het LOO benoemt de wens om het pedagogisch perspectief meer te laten horen, omdat zij vindt dat de actualiteit in het brede jeugddomein daar bij gebaat is. De vraag die het LOO mij stelt is om met hen in kaart te brengen welke oplossingsrichtingen er zijn, zodat de pedagoog en zijn perspectief op het jeugddomein meer een podium krijgt.
We trekken een tijdje met elkaar op en plannen een aantal korte contactmomenten. Die contactmomenten gebruiken we om de situatie scherp te stellen, de ambitie duidelijker te maken en de verschillende opties te verkennen. Vraagt het iets nieuws: een nieuwe werkwijze, een nieuwe organisatie, een nieuwe vereniging? Bundel je krachten met bestaande organisaties, bestaande verenigingen? Etc. In deze contactmomenten ontstaat meer kennis over hoe het veld in elkaar zit, wat de mogelijkheden zijn, alsook de haalbaarheid van de ambitie. Het biedt het LOO een handvat om te kiezen: wat wordt die ambitie, welke stappen gaan we zetten én met wie kunnen we daar het beste in optrekken.
Ik werk van contactmoment naar contactmoment. De voorspelbaarheid van deze ritmiek zorgt voor voortgang. In die contactmomenten help ik de situatie concreet te maken, werk tussentijds zaken uit, laat de inzichten inwerken en biedt keuzemogelijkheden. Ik sluit altijd af met een concrete vervolgstap, zodat het proces doorgang vindt.
zit jij ook met een vraagstuk?
Wil je aan de slag met dat mooie plan? Of vind je het fijn om even te horen of ik wat voor je kan betekenen? Neem gerust contact met me op, dan kijken we samen verder.